Monday, December 18, 2006

Mersul pe scarile rulante

Accept provocarea lui Chuckie referitoare la postarea pe blogurile personale a regulilor privind mersul pe scarile rulante - postul lui aici.

Destul de recent, in 2001, am vazut in Frankfurt oamenii stand la metrou si in magazine (da, la ei nu prea mai exista magazine cu etaj care sa nu aiba scari rulante) pe partea dreapta. M-am gasit in contradictie cu restul lumii de pe scara o data sau de doua ori, dupa care am citit: "rechts stehen, links gehen", adica "dreapta sta, stanga merge". Si de atunci am inteles inca o proba de eficienta a traficului (dupa cum poate stiti subiectul meu preferat, pana acum, pe blogul meu personal).

Apelez prin acest post ca toata lumea sa promoveze utilizarea civilizata a scarilor rulante si anume: atunci cand nu este aglomeratie infernala (ca atunci cand se goleste un intreg metrou), cine nu doreste sa urce in graba scara rulanta ci alege sa stea pe aceasta, sa stea pe dreapta, pentru cei dinainte (cei grabiti), sa poate sa paseasca si sa urce treptele in miscare. Este o dovada de civilizatie. Imi creste inima cu fiecare persoana pe care o vad stand pe o treapta in dreapta si nu in stanga. Repet, in cazuri de aglomeratie totala, chiar si in Europa scarile se umplu, asta depinde de perceptia fiecaruia cand este aglomeratie si cand este un trafic normal.

As propune totusi ca Metrorex sa dea niste sute de mii de lei, hai unu doua milioane, pe niste autocolante pe care sa explice in scris - in romaneste - ideea "pasilor galbeni" desenati cu vopsea pe verticalul treptelor scarilor rulante.

Cine continua provocarea?

1 comment:

Unknown said...

Provocarea a fost lansata
http://blog.e-altfel.ro/?p=53 si preluata de mine insa important e ca romanii sa invete sa se comporte la metrou pe strada si in general